شهید حشمت الله رضوان مدنی

شهدا ، امام زادگان عشق اند که مزارشان زیارتگاه اهل یقین است...

شهید حشمت الله رضوان مدنی

شهدا ، امام زادگان عشق اند که مزارشان زیارتگاه اهل یقین است...

زندگینامه

شهید حشمت اله رضوان مدنی در تاریخ هجدهم مرادماه سال 1340 ه.ش در خانواده ای مذهبی در کرمانشاه چشم به جهان گشود . ایشان چهارمین فرزند و سومین شهید خانواده هستند ، دو برادر دیگر ایشان به نام های  شهید حسن رضوان مدنی و شهید هاشم رضوان مدنی نام دارند .

وی در سال 1346 و در سن 6 سالگی شروع به آموختن علم و خواندن و نوشتن می کند و در سال 1357 موفق به اخذ دیپلم از دبیرستان امام خمینی (ره) می شود . مراحل تحصیلات ابتدایی و راهنمایی شهید در مدارس مدائن و جابری گذرانده شد . 

در تمام دوران تحصیل و زندگی فردی ساکت و آرام و در عین حال فعال و پرکار بود ؛ برای مردم احترام خیلی زیادی قائل می شد 

امر به معروف و نهی از منکر را هیچگاه فراموش نمی کرد ،  

همیشه خدا را در نظر داشت و در گرفتاری ها به او توکل می کرد .  

سعی می نمود که نمازش را اول وقت ادا کند .  

در انجام مستحبات تأکید زیادی داشت و از مکروهات پرهیز می نمود ،  

به صله رحم اهمیت بسیار می داد ،  

اهل هیأت و حسینیه بود ،  

در مراسم مذهبی شرکت و حضور فعال داشت ،  

در رفع مشکلات مردم بسیار کوشا بود ، 

 سرکشی به خانواده شهدا را در رأس کارهای خود قرار داده بود .

وی کتابخانه کوچکی را – که اکثر کتاب هایش مذهبی بود - در منزل تشکیل داده بود و کتاب های آن را به دوستان و آشنایان امانت می داد.  

در تابستان ها و اوقات فراغت نیز کارهای فنی ، نجاری و بنایی و شاگردی می کرد و یا همراه پدرش به کار لوله کشی می پرداخت تا هم کمک خرجی برای خانواده باشد و هم تجربه ای بیندوزد .

شهیدحشمت اله  رضوان مدنی در تظاهرات دوران انقلاب شرکت فعال داشت و در توزیع نوارهای حضرت امام خمینی (ره ) و پخش اعلامیه ها و اطلاعیه ها سهم مهمی را بر عهده داشت . بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سال 1357 به کردستان رفته و در آنجا به جنگ با ضد انقلاب ها پرداخت . ایشان ابتدا به عنوان پاسدار افتخاری و بعداً به عنوان پاسدار رسمی به انجام وظیفه پرداخت.

وی در سال 1358 وارد دانشگاه شد ، به خاطر انقلاب فرهنگی دانشگاه ها در آن دوران دانشکده را ترک کرده و به خدمت در جبهه های جنگ پرداخت و بعدها ادامه تحصیل داده و موفق به کسب فوق لیسانس شد و در دانشکده موشکی سپاه مشغول تدریس گردید .

شهید بزرگوار در سن 21 سالگی ازدواج کردند واز همان ابتدا به همسر خود گفته بود : که شهادت در پیش روی اوست .مهریه همسر شهید 14 سکه طلا ، یک جلد کلام الله مجید و یک دوره کتاب تفسیرالمیزان بود و مراسم ازدواجشان نیز بسیار ساده و صمیمی برگزار گردید .

از جمله کسانی که با شهید رابطه داشتند پسر عمه و دامادشان شهید مسعود امیری را می توان نام برد که همراه شهید رضوان مدنی به شهادت رسید. ودوستانش نیز اکثراً به شهادت رسیدند .

ایشان همچنین علاوه  برحضور مستمر در جبهه ها در پشت جبهه ها نیز به آموزش نظامی و امداد مجروحین و علوم مرتبط به دفاع موشکی و هوایی مشغول بودند .

شهید بزرگوار همیشه در پایبندی به ولایت فقیه تأکید بسیار داشت و همسر و دختران خودرا به رعایت حجاب سفارش زیاد می کرد . بزرگترین آرزویش داشتن فرزندان نیکو و شهادت بود .

شهید حشمت اله رضوان مدنی پس از حدود پنج سال حضور مداوم در جبهه ها ، در روز جمعه مورخه 1367/05/07 ه.ش در عملیات مرصاد در منطقه سرپل ذهاب به آرزوی دیرینه خود که مقام والای شهادت بود نایل آمد .

نظرات 1 + ارسال نظر
نرگس سه‌شنبه 18 بهمن 1390 ساعت 18:20 http://unknown9574

روییده زتربت شهیدان، گل سرخ / پیغام شهید است به دوران، گل سرخ

تا جان دگر فدا کند رهبر را / روییده هزار باغ و بستان، گل سرخ . . .

ممنون که اومدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد